یزدفردا "  حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه يزد اظهار داشت: نخستين گام براي عمل به اين تكليف، جلوگيري از واردات بي‌رويه است زيرا با واردات كالاهايي كه در كشور توان توليد آن را داريم، علاوه بر خروج ارز به كارخانجات لطمه مي‌زنيم در حالي كه بايد به صنايع كشور كمك كنيم تا تنها وسايل اوليه مورد نياز خود را وارد كرده و در بخش توليد ارزش افزوده داشته باشند.
صدوقي با اشاره به سنگين بودن رسالت رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي در اين زمينه بيان داشت: رسانه ملي بايد تلاش كند در برنامه‌هاي خود، الگوهاي مصرف گرايي را حذف كرده و در اين خصوص فرهنگ‌سازي كند.
وي يادآور شد: تحقق اصلاح الگوي مصرف نيازمند همكاري همه اقشار جامعه است و مسئولان يا رسانه‌ها به تنهايي نمي‌توانند در اين راستا گام بردارند بلكه مردم نيز بايد همچون گذشته مسئوليت خود را در اين زمينه ادا كنند.
خطيب جمعه يزد همچنين با اشاره به فرا رسيدن يوم الله 12 فروردين بيان داشت: مردم ايران در اين روز با آراي خود حماسه آفريدند و به اين شكل از خون شهدا پاسداري كردند و اميد مي‌رود ما نيز بتوانيم در صحنه‌هاي مختلف از خون پاك و مطهر شهدا پاسداري كنيم.
وي همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز قيام مردم يزد عليه رژيم منحوس پهلوي، اين روز را به مردم يزد تبريك گفت.
صدوقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه يزد با اشاره به رحلت همسر مكرمه امام خميني(ره)‌ اين بانو را اسوه صبر و مقاومت خواند و افزود: اگر دلگرمي‌هاي ايشان نبود، امام در سال‌هاي مبارزات خود نمي‌توانست قاطع عمل كند و صبوري خانواده امام در مقابل تبعيدها، دوري‌ها و تحمل سختي‌ها به امام قاطعيتي بي‌نظير مي‌داد.
وي حضور رهبر معظم انقلاب و جمعيت عظيم مردم در مراسم تشييع اين بانوي مقاوم و نمونه‌ همچنين اداي نماز بر پيكر ايشان را نشاني از بزرگي و بزرگ منشي ايشان دانست.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا